czwartek, 6 listopada 2014

I kto tu rządzi ?

Wczorajsze spotkanie biblijne w Cisownicy zaczęliśmy od pieśni "Gdy na ten świat spoglądam wielki Boże" i dalej "me serce w uwielbieniu śpiewa Ci".  Było to dobre wprowadzenie w temat z 5 rozdziału ksiegi Estery gdzie możemy zobaczyć dwóch bohaterów Esterę i Hamana.  Mówiliśmy o emocjach jakich doznawały w swoim życiu i jak sobie z nimi radziły. Estera w strachu, ale także wzmocniona poprzez modlitwy i post udaje się do króla ryzykując życiem.  Jest pełna pokory i nawet obietnica połowy królestwa nie robi na niej wrażenia. To taki przykład osoby która przeżywa swoje emocje i mimo wszystko nie daje się im zdominować. Za to Haman wściekły pyszny i dumny, chwalący się tym co zdobył w życiu. Jednak widzimy, że w jego życiu to te emocje rządzą nim. Warto zastanowić się nad swoimi emocjami czy umiem je nazwać i jak sobie z nimi radzę, czy raczej to one mną żądzą. Kiedy mam wdzięczność do Boga jak w tej pieśni to pomaga mi mieć inną perspektywę i nadzieję że nie jestem w moich zmaganiach sam. Emocje które mam są dane mi przez Boga nie aby mnie i innych niszczyły, ale wszystko co On stworzył jest dobre. Odkrywajmy dobrodziejstwo naszych emocji i bądźmy wdzięczni dostrzegając to co mamy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz