wtorek, 23 grudnia 2014

Ubiegły tydzień.

Czas tak ucieka że nie ma kiedy napisać cokolwiek.

W poniedziałek prowadziłem spotkanie w Czerwionce Leszczynach na temat listu do Efezjan 3:13-21.  Szczególna modlitwa która ukazuje obraz Boga któremu ufa Paweł. I to jak On rozumie Boże działanie w nas. Przez Ducha utwierdza, aby Jezus zamieszkał w nas i w efekcie byśmy mogli pojąć to na czym mu zależy. Żyjąc w Duchu możemy przynieść "owoce"  które dają nam właściwą perspektywę i właściwe wymiary. Tylko miłość, radość itd. mają wartość tutaj na ziemi i w wieczności. Obyśmy potrafili przynosić Bogu chwałę naszym życie.

W środę prowadziłem nabożeństwo adwentowe w Chorzowie. Tekst kazalnia to werset z Psalmy 116.5   Łaskawy i sprawiedliwy jest Pan, Litościwy jest nasz Bóg. Kiedy pierwszy raz przeczytałem tekst to pomyślałem że nie będzie łatwo. Ale jak przeczytałem to kolejny raz i byłem wtedy na szkoleniu w Krakowie to zobaczyłem że jest tu ukryty jeden z największych dylematów współczesnego człowieka. Jak pogodzić te dwa obrazy Boga który jest łaskawy i to nam pasuje a Bogiem który jest sprawiedliwy i to nie jest nasza sprawiedliwość tylko Jego. Odpowiedź daje autor Psalmu. Był w tarapatach i wołał do Boga i to jest i dla nas wskazówka na dzisiaj. Wchodząc w relacje z Bogiem możemy starać się go lepiej zrozumieć i akceptować jego działanie wiedząc że to co On daj jest najlepszym rozwiązaniem.

 
W piątek na spotkaniu rozważaliśmy fragment z Filipian 2:1-4 gdzie mówiliśmy na temat kolejnego dylematu jakim jest "jednomyślność". Choć wydaje się to niemożliwe to jednak Paweł 
próbuje nas zmotywować wskazując na Chrystusa jako źródło zachęty. I sam mówi, że będzie to dla niego radością kiedy będziemy się tego uczyć. Podaje też receptę kiedy to jest możliwe w słowach :
"I nie czyńcie nic z kłótliwości ani przez wzgląd na próżną chwałę, lecz w pokorze uważajcie jedni drugich za wyższych od siebie". Kiedy nauczymy się stosować te słowa na co dzień jedność będzie możliwa. 

W sobotę na adwentówce w Tychach podzieliłem się jeszcze raz tym tekstem z Psalmu. I był to taki dobry czas. Mogliśmy śpiewać kolędy i cieszyć się społecznością z innymi. Był to taki przedsmak nadchodzących Świąt. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz