poniedziałek, 3 grudnia 2018

Podwieczorek nie tylko dla pań Miechowice 1.12.2018

W to sobotnie popołudnie, w Miechowicach, spotkali się panowie i panie z Bytomia Miechowic i Tychów. W Ciszy Syjonu ustawione stoły i krzesła, z jednej strony nakryte do podwieczorku, z drugiej na zaplanowane warsztaty zdobienia wieńców adwentowych. Gospodynie, czyli uczestniczki miechowickiego koła pań zatroszczyły się o wypieki, i herbatę na to spotkanie. W śpiewie poprowadził nas miejscowy zespół z gospodarzem spotkania ks. Janem Kurko.
Hitem stała się żywo śpiewana pieśń nr 1 ze śpiewnika kościelnego. Historią wieńca adwentowego podzielił się ks. Marcin Brzóska z Swiętochłowic. Prezentacja i to co mówił ks. Marcin skupiło uwagę uczestników spotkania. Przypomniał postać ks. Wicherna i symbolikę 4 świec adwentowych. Po tej części spotkania przeniosłyśmy się na drugą stronę sali do przygotowanych już przez Joannę Heczko stołów warsztatowych. Każda z pań wybrała odpowiedni dla siebie kolor świec i potem dobierała ozdoby do dekoracji wg własnego gustu i upodobań. Sprawiło nam to wiele frajdy.
Zakończyliśmy spotkanie pieśnią nr 1, wspólną modlitwą i błogosławieństwem udzielonym przez ks. Jana gospodarza miechowickiej parafii.
We mnie było wiele stresu, czy "impreza się zamknie finansowo"? Czy dojedziemy na czas z powodu ograniczeń możliwości przejazdu przez Katowice tego dnia? Czy wszystkiego wystarczy? Czy da się podłączyć przedłużacze do stołów warsztatowych aby podpiąć pistolety na gorący klej? Kiedy wyszłam po spotkaniu, kiedy większość rzeczy była już posprzątana i zobaczyłam śnieg to jeszcze dodatkowa "atrakcja" pomyślałam. "Panie doprowadź mnie bezpiecznie do domu, przez Katowice" przemknęło przez moją głowę.








Pan Bóg okazał się znowu niesamowitym Bogiem. Wszystkie pytania zniknęły, a ja zadowolona ze spotkania, na spokojnie mogłam oczekiwać na Romka wracającego z Warszawy z 8 Ogólnopolskiego Dnia Duszpasterstwa. Zdjęcia na spotkaniu robili: Sylwia Adamus i Stanisław Boczar.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz