środa, 12 lutego 2014

Prezenty w Rumunii



W tej ubiegłorocznej 13 edycji akcji Prezent pod Choinkę prezenty po raz pierwszy trafiły do dzieci mieszkających w Rumunii. W sumie transport do Rumunii zawierał 2669 paczek. Dzieci z Brasov i Cismadie, Tatrang pod Brasov, Purkerecz i Zajzon, Halmagy, Oltszakadat, Sepsiszentgyorgy i z Lasi, mogły cieszyć się prezentami zrobionymi przez polskie rodziny. Wybraliśmy te kraje (Białoruś – pisałam o tym wcześniej, i Rumunię) z racji na sytuację ekonomiczną i kontakty z kościołami/parafiami jakie wcześniej mieliśmy. W wypadku Rumunii to w większości wiejskie parafie i domy dziecka położone na dość biednych terenach. Dla mnie samej fakt, że znalazły się osoby odpowiedzialne za akcję PpCh w tym kraju, że paczki zostały rozdane dzieciom, są radosne i nadające sensu tej pracy. Na zdjęciach są dzieci z wielu miejsc, nie sposób wszystkiego podpisać. Mam nadzieję, że oglądając te zdjęcia pomyślicie: zrobię prezent dla dziecka, pomyślę o pudełku po butach w sposób, że może się w nim zmieścić tyle dobrego i wywołać nie jeden uśmiech na twarzy dzieci i ich opiekunów. Ja jestem zachęcona. Przy okazji wpisu dotyczącego Białorusi dziękowałam wszystkim, którzy zrobili paczki, natomiast tu chcę bardzo, bardzo gorąco podziękować za zaangażowanie wszystkim koordynatorom akcji.     






































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz