środa, 29 kwietnia 2015

O zazdrości w Jastrzębiu Zdroju.

 25,04,2015  Spotkanie biblijne Jastrzębie Zdrój. temat: Zazdrość.

Dość spora grupa uczestników, bo byli też goście z Pszczyny.  Tekst biblijny tego dnia był z przypowieści o robotnikach winnicy, gdzie Jezus mówi do nich  Mateusza 20:15  Czy nie wolno mi czynić z tym, co moje, jak chcę? Albo czy oko twoje jest zawistne dlatego, iż ja jestem dobry? Zresztą wiele Historii biblijnych mówi o tej emocji. Wszyscy jej doświadczamy na różnych poziomach.(seks, władza i pieniądze) Co ciekawe rzadko się zastanawiamy nad tym, że ta emocja ma też swoje dobre strony kiedy nas motywuje do działania. Takim przyczynkiem do zmiany myślenia na temat zazdrości jest autor Psalmu 73 który mówi: " omal nie potknęły się nogi moje, Omal nie pośliznęły się kroki moje, Bo zazdrościłem zuchwałym, Widząc pomyślność bezbożnych." Dalsza cześć Psalmu pokazuje nam jak łatwo jest się nakręcić w naszym myśleniu i zazdrość zaczyna przejmować kontrolę nad naszym życiem. Wyjściem jest rozmowa z Bogiem lub innym człowiekiem na temat tego co dzieje się w moim umyśle. Poprzez zbliżenie się do Boga zaczynamy widzieć z Jego perspektywy inną rzeczywistość. Autor dochodzi do refleksji:  "To jednak Bóg jest opoką serca mego i działem moim na wieki.... Lecz moim szczęściem być blisko Boga. Pokładam w Panu, w Bogu nadzieję moją, Aby opowiadać o wszystkich dziełach twoich." Kiedy nam to pomaga mówmy innym, że to jest sposób na radzenie sobie z zazdrością.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz